Wczorajsza sesja należała do tych, które wzbudzają wielki niepokój w szeregach posiadaczy akcji. Najgorzej na tym wyszli inwestorzy z naszego parkietu.
Indeks WIG 20

Spadek indeksu WIG 20 o -1.99% wyrysował na wykresie dziennym sporą czarną świecę z wyraźnym dolnym cieniem. Tym samym przy większym nieco obrocie wybity został kanał cenowy (flaga), a minimalna cena dnia znalazła się wyraźnie poniżej dołka na 1910. W takiej sytuacji niewiele pozostało do wybicia dołka nie tylko na 1910 ale i na 1850 co przełoży się co najmniej na spadek do okolic 1730. Jedynym ratunkiem jest natychmiastowy powrót do kanału i w konsekwencji wybicie 2022. Samo wejście do kanału bez wybicia 2022 to tylko okazja dla niedźwiedzi do zajęcia kolejnych ciekawych pozycji na spadki. Powiem szczerze że gdyby nie pewna sytuacja widoczna na wykresie intra to nie miałbym już chyba żadnych złudzeń co do tego że pora przywitać się z 1720 a i z poziomami niższymi niż w marcu ubiegłego roku też można byłoby się zaprzyjaźnić. Skoro już mowa o intra to zobaczmy to.

Pierwszy ruch w górę od dołka na 1887 był impulsem ale po nim według mojej oceny każdy kolejny swing był „trójką”. Co to dla mnie oznacza? Tyle że jeśli cena nie wybije 1887 to osobiście będę to odbierał jak po pierwszym impulsie wzrostowym od tego poziomu mieliśmy kilka tygodni tworzenia tzw korekty nieregularnej. I to jest właśnie to co nie pozwala mi na dobre przywitać się z 1720 czy niższymi poziomami. Wczorajszy dzień i gwałtowne odbicie od minimów tworzące Objęcie hossy jest czymś co może urzeczywistnić kwestię „nieregularnej”. Jednak formacja zawsze potrzebuje potwierdzenia a w naszym przypadku potrzebuje go z wybiciem 1945. Niestety z tym może być problem bo wspomniane odbicie na wykresie intra niższych interwałów ma na tę chwilę „konstrukcję ” korekty i przy braku wzrostów od samego początku sesji możemy spodziewać się ataku na wczorajsze minimum. Struktura spadku od 2020 również jakby stała po stronie scenariusza z jeszcze jednym zejściem na minima. Zatem brak wybicia 1945 to zejście co najmniej na wczorajsze minima, czyli inaczej na L jeszcze nie czas.
Indeks DAX

Na wykresie DAX w skutek jego wartości o -0.61% powstał czarny Pin bar co nie zmienia dotychczasowej sytuacji technicznej. Jego potwierdzenie to ruch na nowy szczyt jego zanegowanie to ruch w kierunku 13310.

Na wykresie intra kontraktów na DAX po dojściu do strefy wsparcia na ok. 13660-13680 i jej naruszeniu, cena odbiła w górę wybijając zasięg OB. Obecnie najbardziej prawdopodobnym wydaje się zejście do niebieskiego OB na wzrosty i kontynuacja ruchu w górę do osiągnięcia większego czerwonego OB na spadki. Dopiero uporanie się z tym OB i ze strefa oporu będzie można traktować jako szansę na nowy szczyt choć tu mam co do tego małe obiekcje. Spadek od szczytu zeszedł trójką do okolic zniesienia 61.8% jednak brak wyraźnego dotknięcia czy naruszenia każe zostawić mi dość sporej wagi możliwość, iż za nami jest dopiero fala a większej korekty. Zatem koniecznym jest wybicie czerwonego OB.
Indeks S&P

Na wykresie dziennym indeksu S&P po jego małym wzroście o 0.13% powstał wzrostowy Pin bar jako reakcja na dojście do linii trendu. Mamy więc zatem pierwszy dość silny sygnał do powrotu głównego trendu jaki cały czas panuje na tym rynku.

Na wykresie intra kontraktów na S&P po dojściu do strefy wsparcia i zniesieniu 50% nastąpiła silna reakcja, która zdołała wybić zakres OB. Pierwsze i na tę chwilę skuteczne problemy rozpoczęły się na strefie będącej linią szyi zrealizowanej formacji RGR. Podwójny szczyt na tej strefie oznacza że powinniśmy wykonać ruch spadkowy i ten powinien dotrzeć co najmniej w okolice górnego ograniczenia OB (czerwonego). tj okolice 3855. Utrzymanie tego poziomu to również utrzymanie OB w ruchu wzrostowym a to powinno dać początek kolejnego swingu w kierunku ok. 3930. Złamanie 3855 to wskazanie na atak niższego poziomu wsparcia jakim obecnie jest okolica 3825. Przełamanie tego ostatniego to już ewidentny atak na wczorajsze minimum i przy jego skutecznym wybiciu zejście do okolic 3770 a nawet ok. 3720. Patrząc jednak na strukturę fal , negatywne scenariusze z znacznie niższymi poziomami wydają się być mniej prawdopodobne.
Witam, na początek wczorajszy wpis wieczorny, bo nie każdy zajrzy z rana taki sobie gracz pisze: „cherry nie rozumiem dlaczego nie bronisz pozycji ??? czyżby pewność siebie ponad to co kreśli rynek ??? miałeś L od 1930 rynek poszedł na 1945 robiąc korektę..czyżbys tego n ie widział??? a nawet to nie pojmuję ze nie bronisz sie przed tym ze nie masz racji i siępomyliłeś…już samo wyjście poniżej powinno zapalić alarm ze coś jest nie tak….a tak teraz musisz sie zmagać z najgorszą sytuacją na rynku ..mianowiecie to że zysk z zajetej pozycji zamienił sięw stratę…a teraz opisujesz scenariusze co ma… Czytaj więcej »
cherry sam dobrze wiesz że masz wartościowe wpisy i jest wielu którzy są super zadowoleni że tu je zamieszczasz. Nie wiem tylko dlaczego aż tak mocno bierzesz do siebie jakieś „ale” wypisywane przez np. gracza? Ja nie chciałbym moderować treści , które nie niosą za sobą obelżywych uwag pod adresem innych. Krytyka w dobrej postaci słownej jest tu dopuszczana i raczej tak powinno zostać. Blog nie jest lewackim Facebook czy innym społecznościowym wytworem które to non stop cenzurują i zamykają usta myślącym inaczej niż oni. Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem byłoby gdybyś po prostu olewał takie wpisy a sam… Czytaj więcej »
Tak Darek, pisząc moderował mam na myśli „od tej chwili”, ale nie to jest najważniejsze, umówmy się, odpocznę sobie od wpisów, ale czytać będę codziennie a od czasu do czasu zaczepię Cię na skype.
Piszę odpocznę, ponieważ rozumiem Gracza sytuację w pracy, którą opisał, a wtedy pojawia się frustracja zawodowa, lęk przed tym co będzie dalej, jak zabezpieczyć przyszłość, każdy człowiek inaczej to przeżywa.
Udanych
Dodam na koniec uważnie ze spadkami, narzędzia na zachodzie pokazują nowe szczyty np. sp nad 4000, Uważajmy, nie dajmy się wyd…..yć.
Pzdr
Cherry, odkąd czytam blog (jakieś kilka miesięcy) dla mnie jako początkującego gracza Twoje wpisy są najbardziej wartościowe. Przede wszystkim dlatego że szczegółowo opisujesz swoje założenia a poza tym często są trafione. Wskazujesz co może się dziać na poszczególnych poziomach, jakie mogą być ryzyka. Nie znajduje takich szczegółów we wpisach innych, oczywiście poza analiza Pana Darka
Ja tylko się dołączam do wpisu wyżej i proszę o ciąg dalszy. Cholernie dużo się można nauczyć, szczególnie podobają mi się wpisy pod takim kątem, że „jak będzie tak to robimy tak, a potem jak będzie tak to spróbuj tak, a jak tak to tak” – idealnie wszystko rozpisane. cherry proszę nie przestawaj.
Cherry, ja też bym prosił żebyś nie przestawał pisać swoich komentarzy w czasie sesji. Są świetne i pomagają mi w zajęciu pozycji na Fw20. A na taką krytykę gracza nie zwracaj uwagi.
Powiem tak, komentarz gracza jest dla mnie również wkurzający, bo wymusza sposób reakcji na nie do końca dobrze/najlepiej (ale bez tragedii) zajętą pozycją na rynku przez cherry – to nie jest ok.
Każdy się myli, cherry również, ja też.
Ważne, żeby umieć to zauważyć i mieć alternatywę.
Różnica pomiędzy 1930 a 1893 jest znacząca.
Czy przypadkiem w związku z tym, że strefa 1918-1930 pękła nie jest teraz oporem?
dziś rynek odpowie
Nie dmuchaj się Chrry, bo nawet jak korzystam z twoich ropisek , bo są wartościowe . To coś znaczy tym bardziej ,że ja nie mam zwyczaju kogokolwiek naśladować.
Pozycja S od 1948 odwrócić na L + 42 pkt. od kursu otwarcia.
Życzę udanych trade’ów.
p,s. Wg mnie generalnie komentarze na blogu Darka są w opcji Hyde Park a jak się ktoś zagalopuje to Darek go skarci i wpisu nie puści i spoko.
pozdro
Systemowo bez zmian (banda na 1914 ostatecznie wybroniona, ale…).
Numerologicznie tylko wyższe poziomy: 1959, 1965.
Lotto: 1952, 1898. Kolejny silny dzień, gdzie może zmienić się trend (a ten jest już spadkowy, bo 100 pkt. od szczytu mamy) jest jutro.
Cherry, ja to nawet nie czytam zaczepnych wpisów, aby nie tracić czasu. Lecę po blogu i szukam wpisu od cherry, andy, domino, Kazimierz, albo jak ktoś wrzuci jakieś foto. 🙂
Tak więc nie przejmuj się i nie świruj – merytoryka bloga ucierpi przy Twojej nieobecności.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/71477156f32f168d
Konrad to zgodnie z tym co piszesz to być może dzisiaj pobujamy się w jakimś tr?.
jak na razie wybrał realizacje orgra z zasięgiem 1948 , jeśli go złamie kontynuujemy dalej spadki
wedle mnie opór ok. 1940 wsparcie 1890.
Ja na razie bez pozycji – wieje nudą, ale skoro tak, to poziom sygnału więc powinno być ciekawie. Nie wiem tylko, czy te 1948 zaliczymy dzisiaj.
O poranku kontynuacja założenia RGR w grze : https://invst.ly/tx-dc
Intra mamy z dołka 1893 podbicie korekcyjne które powinno zmierzać w kierunku dołka na 1854 gdzie może wystąpić większe odbicie/konsolidacja : https://invst.ly/tx-g4
Inne podejście do wykresu intra to kolejny RGR w budowie prawego ramienia https://invst.ly/tx-ll
Wariantów jak zwykle jest wiele ( pomijaj znaczenie fal ) więc zobaczymy co wybierze „rynek”
Udanych zagrań 🙂
zasięg korekty wypełniony i czas kierować się na 1854 : https://invst.ly/ty114
RGR prawe ramię mamy na ukończeniu : https://invst.ly/ty2z2
decyzje misia niebawem
Sorry BttF ale dla mnie to lekkie naginanie faktów bo niby czym jest ta dolna linia ? Jeśli już to powinno być tak https://ifotos.pl/z/qqaqswp
a tu mamy dynamiczne wybicie tej górnej linii.
No chyba że zupełnie coś innego masz na myśli ale skoro RGR to powinna byc linia szyi a nie jakaś wyimaginowana linia która pasuje do osobistej układanki.
skoro ostatni dołek przed max 2022 był na 1907 to niby dlaczego szyja ma być oparta na wyższym dołku 1917 ?
nic tej formacji nie brakuje wg mnie : https://invst.ly/ty37d
Z bardzo prostej przyczyny. RGR jest formacją odwrócenia a ten wytwór który przedstawiłeś co ma odwrócić? Chyba że chodzi Ci o pkt wyjścia jako 1877 ale wówczas dlaczego niby prawe ramię miało by mieć zaledwie 1/10 długości lewego ramienia w czasie ?
bardzo się cieszę że kontynuuje Pan kwestię … gdzie jest powiedziane że RGR ma wyłącznie odwracać , nie słyszał Pan o formacji kontynuacji ?
Na poniższym wykresie jakie byłoby Pana założenie spełnienia się pokazanej RGR ? powiedzmy w %
https://www.fotosik.pl/zdjecie/243a7ea63e6e5a4f
Słyszeć to słyszałem o wielu kwestiach i formacjach i innych takich ale co to ma do rzeczy. Zawsze można powiedzieć że objęcie bessy staje się układem kontynuacji wzrostu a objecie hossy kontynuacji spadku ale czy to jest formacja kontynuacji czy odwrócenia? A w całej rozciągłości to realizacja tego co ja oznaczyłem jako ewentualny rgr spełnia kryterium formacji odwrócenia a w dłuższym terminie staje się zaczątkiem kontynuacji. I nie chodzi tu o to czy tak się stanie czy nie bo tego ani ja ani Ty nie wiesz ale o to jak nie powinno naciągać się faktów. I na koniec mała prośba… Czytaj więcej »
OK, czyli sobie nie Panujemy 🙂
W takim razie ponawiam pytanie – moje założenie to RGR i na to gramy a jak rynek to zrealizuje czy zaneguje nie wie nikt – zgoda. Ale jako trader trzeba podejmować decyzje Tu i Teraz , po fakcie każdy będzie mądry.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/243a7ea63e6e5a4f
szerszy kontekst tego samego poniżej
https://www.fotosik.pl/zdjecie/5a0907d644593e24
jakie są szanse na realizację tego RGR wg Ciebie ?
Odpowiem tak, jeśli wybiją 1887 to ta jak pisałem w porannym widzę ich w następnym okresie na co najmniej 1720 a konkretniej nie odniosę się do Twojego pytania bo dla mnie to co pokazujesz nie jest żadnym RGR. A jeśli chodzi o bieżącą sytuację to uważam że coraz dalej jest do scenariusza z wybiciem 1887.I oczywiście jestem za tym aby sobie nie Panować , doceniam szacunek zwłaszcza jak piszą tu bardzo młodzi ludzie ale nie obrażam się jak piszemy sobie na „Ty”.
ok, czyli ja widzę RGR , Ty nie widzisz … i o to chodzi , każdy ma swoje view
Jednak decyzje należy podejmować na bazie tego co widać więc w tamtym czasie gra była na wybicie dołem … i tak też się sprawy potoczyły , bo jest to wykres w20 dokładnie sprzed roku,
czyli po fazie wcześniejszego spadku nastąpiła konsolidacja a formacja RGR była kontynuacją :
https://www.fotosik.pl/zdjecie/5a0907d644593e24
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b834cb95014963c7
Jak będzie tym razem – dowiemy się po czasie ale zgodnie z własnym warsztatem gram Tu i Teraz S : https://invst.ly/ty3v7 i nikogo nie namawiam – żeby była jasność 😉
https://invst.ly/ty3vk
magia RGR pomału daje o sobie znać https://invst.ly/ty6z2
przy okazji pewna uwaga , o której zapewne większość wie , RGR działa/płaci w trendzie spadkowym / oRGR działa/płaci w trendzie wzrostowym – skoro mamy trend spadkowy więc … 🙂
Pany ja trochę z innej beczki skrobnę, żeby prowadzić bloga na temat giełdy to trzeba mieć wiedzę i doświadczenie vide Darek / 28 lat na giełdzie/ dalej żeby cos w miarę sensownego skrobnąć to może w mniejszym wymiarze ale trza mieć to samo patrz wyżej, komentarze pisze nas parę osób oglądających jest około 1 tysiąca / info od Darka/,
czyli z tego wniosek, nie jest takie proste żeby nawet coś sensownego na temat giełdy skrobnąć.
pozdro
Gracz -spokojnie pomyśl ,chesz Cherremu mówić jak ma myśleć,nie akceptujesz to nie rób nic z Jego podpowiedziami tylko tyle
jerzy masz absolutną rację lepiej na giełdzie nie stosować me too można szukać potwierdzenia w swojej opcji zagrywki. Publikuję system który obecnie na odwróceniu jest w plecy ale sygnały dają zarobić przykład wczorajszego dnia zresztą nie tylko tego a narazie o wodospadach i silnych odpałach to trzeba zapomnieć ” ale to już było i nie wróci więcej” .
pozdro
Panowie zwróćcie uwagę na GBPPLN 5,25 Dziś chłopcy z Londynu mogą wejść do gry , jeśli mamy kontynuować trend na waszym grajdole.
Łiktor mnie na SL na nasdaqu wywalili ale na lody zostało i waiting. Ale spoko brokera i tak ogram.
Narazie jeszcze wzrosty nie są przesadzone, bo mamy tylko powrót do wybitego kanału. Dlatego wczoraj przed zamknięciem sesji wywaliłem wszystkie L . Wejdą , to będę myślał poważnie o L, ale na tym index bardzo trudno jest grać w górę, bo dolne knoty odbierają resztki zdrowia . Szczególnie w silnych trendach wzrostowych .
Pierwszy element zrobiony dla byków. OB wybite i pokonany ostatni potwierdzony szczyt na 1945, teraz pozostaje utrzymać wczorajszy dołek i można jechać w górę
Darek coś czuję że teraz powoli idziemy na Twoje 2150
To może teraz „gracz” zrozumie dlaczego wczoraj Charry nie zamykał pozycji L , jak trafne są jego założenia i przeprosi go za wczorajszy komentarz po sesji.
kwot spoko mi za system też się dostało nie raz dlatego skrobnąłem że można nie czekać na odwrócenie zamykać otwarte pozycje zarobione, prawdopodobnie wchodzimy w dość szerokiego boczniaka widać to na D1 ostatecznie Ameryka pokaże kierunek i spoko. Z racji doświadczenia wylecz się z opcji 2150 i 1720 .
Gbppln musi się schować pod 5,25 to wtedy można zacząć działać.
I liczyć na długi szybki wzrost , to tyle co do wig 20. Na Nasdq100 powstała wczoraj świeca różni się od poprzednich powstałych w całym trendzie, które owocowały ponownym wejściem do kanału.
I’m waiting na Nasdaqu na zajęcie pozycji S na sygnale na średnich 12/26 na interwale M5. Wczora rozgrywałem FW20 na sygnale systemu wygarnąłem dobrą kasę i spoko.
Wzrost bardo ładnie skolerowany z PLN , więc jeśli to fala trzeci to nawet dałbym szanse na objęcie hossy na dziennym Wig20 .
fw oczekuję w okolicy 1921
Na kontraktach US500 rysuje się potencjalny ORGR.
a na naszych też potencjalny rgr z zasięgiem 25pkt.