Środa dniem „hamulcowych”

Wczorajsza sesja na wszystkich omawianych rynkach upłynęła na oddawaniu pola niedźwiedzią. Tylko czy to oznacza koniec dla byków?

Indeks WIG 20

Spadek wartości indeksu WIG 20 o -0.88% przyczynił się do powstania czarnej świeczki z delikatnym dolnym cieniem na wykresie dziennym. Wczorajszym spadkom towarzyszył większy obrót niż w dniu poprzednim co ma dla mnie duże znaczenie. Mianowicie, większy obrót na spadku to zazwyczaj obraz przejmowania akcji od mniejszych inwestorów (oczywiście nie mówię tu o trendzie spadkowym). Jeśli dołożymy do tego, ze wczorajsza sesja była cofnięciem do wybitej strefy szczytowej formacji Objęcia hossy to bez dalszego jego kontynuowania mamy obraz idealny do ataku na kolejne wyższe poziomy a ostatnie 5 sesji wpisywałoby się w układ „pierwsza – druga pędząca” czyli teraz byłby czas na 3 i to wyraźną mocną wzrostową. Zanegowaniem tego scenariusza byłoby dopiero wybicie dołem poziomu 1910 czyli równocześnie wybicie dołem kanału wzrostowego jaki od wtorku możemy wyznaczyć i dobrze zauważyć na wykresie intra. Oczywiście mocnym ostrzeżeniem i zwiększeniem prawdopodobieństwa na spadki w kolejnym dużym swingu będzie już sama kontynuacja wczorajszego ruchu.

Na wykresie intra zgodnie z wczorajszymi porannymi założeniami mieliśmy do czynienia z spadkiem , który dotarł już w najbliższe okolice zasięgu OB oraz strefy wsparcia powstałej na bazie poziomów szczytowych pierwszego swingu wzrostowego przed długą konsolidacją. Strefa wywołała reakcję , która na wykresie 5M dała już impuls wybijający ostatni potwierdzony szczyt a zatem jeśli nie pogłębimy dołka to będziemy mieli odwrót i wówczas pierwszym większym celem dla byków będzie wybicie 2005 i w dalszej kolejności wyjście nad 2022 co powinno mieć miejsce. Tak jak wspomniałem wcześniej wczorajszy spadek „prawie” doszedł do zakresu OB i ten fakt nakazuje zachować możliwość, że mimo wszystko może być dzisiaj niższy dołek. Zatem na obecną chwilę gramy jeśli już to S a o L możemy zacząć myśleć wówczas gdy wczorajsze minimum zostanie utrzymane.

Indeks DAX

Wczorajszy spadek wartości indeksu DAX o -1.1% wyrysował na wykresie dziennym czarną świecę po luce cenowej , tym samym w szerszym zakresie czasowym mamy coś na wzór wyspy odwrotu na drugim szczycie ewentualnej formacji DT. Jednak musimy tu brać pod uwagę fakt, iż drugi szczyt wypadł niżej niż pierwszy a sama specyfika tego rynku (kontrakty chodzą niemal całą dobę a indeks do 17:30) powoduje że kwestie luk na wykresie DAX nie są tak tożsame z teoriami na ich temat jak mogłoby się wydawać. Po prostu luki na tym rynku występują znacznie częściej i w znacznie większych ilościach niż na innych wykresach. Najbardziej prawdopodobnym wydaje się zatem, że indeks DAX będzie dzisiaj atakować minimum na 13830 i kontynuować falę c korekty. Jeśli jednak nie dojdzie do wybicia tego poziomu to będziemy mieli do czynienia z trójkątem i szybciej będzie można się spodziewać nowego szczytu. Przypomnę może jeszcze na wypadek spadku i wybicia 13830, że dopiero pokonanie 13310 zacznie przemawiać na korzyść zmiany trendu a do tego czasu będziemy mogli mówić tylko i wyłącznie o korekcie.

Na wykresie intra przez cały wczorajszy dzień mieliśmy do czynienia z trendem spadkowym a ostatnie podbicie od strefy wsparcia, które nie wybiło zakresu OB, nie wspominając o ostatnim potwierdzonym szczycie , zapowiada nowe minimum i tak należy patrzeć do czasu zanim cena nie zrobi coś innego i nie wybije poziomu 13998. Od strony swingowej cały czas znajdujemy się w korekcie ostatniego impulsu wzrostowego i tak będzie dopóki nie zostanie wybite 13816. Na obecną chwilę kręcimy się przy układzie harmonicznym.

Indeks S&P

Niemal całkowity brak zmiany wartości indeksu S&P na wczorajszej sesji (-0.03%) spowodował że na wykresie dziennym powstała kolejna mała świeczka wzrostowa z wyraźnym dolnym cieniem, która nic a nic nie zmienia w dotychczasowym układzie technicznym.

Na wykresie intra wczorajszy spadek doprowadził do naruszenia OB ale w cenach zamknięcia został on utrzymany a dolne cienie świec dołkowych wskazują na wyraźną jego obronę. W następstwie cena ruszyła w górę wybijając ostatni potwierdzony szczyt dając pierwsze wskazanie na możliwość zakończenia spadku korekcyjnego. Utrzymanie wczorajszych minimów i zwrot ceny po obecnym ruchu w dół to początek drogi na nowy historyczny szczyt. Samo ewentualne wybicie wczorajszych minimów nie przekreśli jeszcze nowego szczytu a w takim wypadku ważnymi będą strefy na ok. 3890 i ta na 3877 bez wybicia której na pierwszym planie jest nowy szczyt.

Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat nawet przy niewielkiej zmianie ceny instrumentu bazowego, na podstawie którego jest oparte kwotowanie cen danego Instrumentu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe. Podejmując decyzje inwestycyjne, Klient powinien kierować się własnym osądem.

Dodaj komentarz

najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gość

Systemowo bez zmian. Numerologicznie 2003-4, 2022, 2040.
Lottonumerycznie: 2021.
Też skłaniałbym się ku dużemu ruchowi do góry, ale wątpliwości są. Jeżeli mają to uczynić to od razu, praktycznie bez zejścia poniżej otwarcia więcej jak dosłownie kilka pkt.
Jeżeli będzie jednak biała, to znowu raczej z szansą na jej zasłonięcie już w piątek lub poniedziałek.

Kazimierz
Gość

Pozycja L od 1976 odwrócić na S – 23 pkt. od kursu otwarcia.
Życzę udanych trade’ów.

Gość

Wyznając zasadę że większości „drzewa zasłaniają las” wczoraj pod koniec sesji pojawił się wątek szerszego spojrzenia na wykres DAY FW20. W kontynuacji wybicie z ostatniej męczącej konsolidacji odbyło się w zasięgu naruszonej 1:1 wewnątrz BearFlag – przy okazji tworząc potencjalne Prawe ramię formacji RGR : https://invst.ly/tv8r5 Jednocześnie wyznając prawo LUK na wykresach zauważyć należy że wcześniejszy szczyt pod 2100 spełnij założenie : domknięcia luki sprzed roku. W połączeniu dwóch powyższych spostrzeżeń wracam do wiodącego założenia że powinniśmy się kierować na południe : https://invst.ly/tv8xx – luka czeka. Tymczasem w US dziś zapowiada się ciekawy dzień w kontekście wydarzeń wokół słynnego już… Czytaj więcej »

Uwaga na koniec falki C nad 2008 ( wybite SL misia ) : https://invst.ly/tvbj-

Gość

Po ponownym podejściu pod 2022 mamy zarys 2T z zasięgiem na domknięcie luki : https://invst.ly/tvfp-

Czekamy na realizację 😉

byłoby miło gdyby jutro LUKĘ wzięto LUKĄ : https://invst.ly/tvj94

jeśli w US miś dziś spełni swój „obowiązek” to jutro możemy być świadkami tego właśnie zjawiska

Zaczynamy odliczanie do … : https://www.fotosik.pl/zdjecie/9032e8f401e33a07

powinno być ciekawie

Witam,

wczoraj wig20 potwierdził spadki, kierunek 1790 jest w grze. Wszystkie swoje wejścia będę ustawiał pod impuls 230 pkt w dół.

Obecnie mam, razem z Domino i Nowym zajętą pozycję S (mam po 2016), u mnie SL 2004, punktem kluczem jest zachowanie i pokonanie 1965, wtedy SL przesuwamy na 1996 i zapominamy o zajętej pozycji do poziomu 1950.

Udanych zagrań, rynek 9.08 na 1996

Inwestorze proszę przemyśl powyższy zapis.

Gość

Sl został zdjęty, obecnie bp.
Wpis był dt, zatwierdzony po 30 minutach, więc nie aktualny w zakresie dt, oczekujące S na 2008 lub wzięte zostanie niżej, zależy od rynku, o czym wpisze.

Gość

Mamy nowe maksimum w stosunku do wczoraj. Moje L z rana po 1985 oddane po 2006. W mojej ocenie czas na scenario cherry, ale od jakiego poziomu?

cherry

Konrad S sprzedane, mam wolne – urlop, więc trochę chce popisać, także nie zakładam nowego szczytu jaki był 2021 okolice, obecnie wzięte S ze SL 2024 i wtedy koncepcja do kosza, interesuje mnie 1995 – jakość z pokonaniem 1992.

Darek dzięki za uwagi, strzeli 2024, poczekam na S wyżej. Dodam tylko, że piszę wg sprawdzonych narzędzi, do nich nie mogę mieć uwag, a gram to co pokazują, widoku nie straciłem 🙂

Co pokazują narzędzia, odpowiedź po sesji poniżej

Dax cel 13780, mogą sprawdzić 1400
SP50 cel 3880, mogą sprawdzić 3936

Kazimierz
Gość

Osobiście nigdy się nie nakręcam na dłużej, ani byczo ani niedżwiedzio dla mnie poprzedni dzień to historia a historii się nie poprawia. Każdy gra po swojemu a wynik pokazuje depozyt. I to by było na tyle.
pozdro

Gość

na m5 fw wyrysował pięknego klina pro spadkowego -ponieważ to klin końcowy to powinien być test szzytu

Konrad

Jerzy, wrzuciłbyś choć raz rysunek albo jakiś screen, plis.

Nowy

Dołączam się do prośby 🙂

cherry

Szanowni blogowicze, bardzo dzisiaj podoba mi się nadzór admina blogu. Hamuje wycieczki, zwraca uwagę, daje wskazówki, tak powinno być, piszę bez cukrowania.

W temacie FW20 bez zmian, popatrzmy jak pukną 1992 tu zakładam atak miśka, pzdr

Gość

Darek wysłałem wykres na Twojego maila-nie mogłem wkleić na blog -przepraszam

Konrad,Nowy-strzałkami zaznaczam moje wejścia

Gość

poprzedni klin przekształcił w większklin pro spadkowy

cherry

Wszystko pod kontrolą miśka, obecnie poziom 1987 to klucz do ruchu na 1952, dodam z przystankiem, bo kolejny to 1915.

Cel dla miśka utrzymać close pod 1995.

Popilnujmy rynku, udanych

Inwestorze proszę przemyśl powyższy zapis.

Nowy
Gość

Cherry przyznam że przy 2010, 2015 a potem 2020 miałem już bardzo duże wahania, ale Twój spokój pomógł mi się trzymać pierwszego założenia. Oby teraz do celu 🙂

BttF

Kolejne dane z US nie napawają optymizmem ( w stosunku do poziomów indeksów na których wciąż się znajdują ) :

USA. Wnioski o zasiłek dla bezrobotnych (tydzień): 861 tys. (prognoza 785 tys.)

Wczorajsza inflacja ( galopująca ) … bezrobocie ( rosnąco wysokie ) … zwolnienia wielkich firm ( cięcie kosztów – COVID pretekstem ) … brak prądu po burzach śnieżno/mroźnych – hmmm , coś tu się nie zgadza z tym optymizmem ( nawet pod kątem pakietu stymulacyjnego – który w dużej części służy spekulacjom na rynkach akcjami Penny Stocks )

Pachnie KRACHEM – od dawna ! 🙂

andy
Gość

idą dobre czasy dla niedźwiedzi ,imo zrobiliśmy od szczytu falę 4 w postaci skróconego ZZ, dzisiaj zakończyliśmy załamaną falę 5, i do zobaczenia na poziomie z 17 z przodu o czym wcześniej wspominałem

jerzy

BttF życzę Ci KRACHU w US ale wiesz dobrze że zanim to się stanie wielu miśkom przetrzepią skurę i ogromnie zmęczą

Gość

Jako zaprawiony w „boju” stary trader jestem przygotowany – zgodnie z mottem głównym : Patience ! My young padawan 🙂

cherry

Wpis z terenu. W moim znaczeniu fw wg fal jest to fala 3 w impulsie. Uwaga na lukę w dół.Gruby musi to zrobić pod warunkiem, że złapał dużo ludzi w L, po lopie wnoszę że jest na to gotowy.

1987 dynamika to potwierdzi

Gość

Domino, mamy umowę, czas zmienić SL na 1998. Zysk z tego ruchu można zabrać na 1952.

Gość

Oddałem Cherry, obawiam się jutro luki w górę, jak pisał Darek o OB, doszli w punkt 1977 i zamek 1983. Zawsze to coś ugralem dzisiaj, gdyż najpierw rano mi wybili po 1998. Ale i tak jest zysk po dniu dzisiejszym. Znając USA to mogą zamknąć w okolicach 3920 i tego scenariusza się obawiam dlatego zamykam. Może rano dadzą szansę na ponowne S wyżej 🙂
Dziękuję Cherry za rady, dzisiaj skorzystałem i dobrze na tym wyszedłem i widzę, że nie tylko ja. Brawo Nowy, że utrzymales S jak byli już pod 2020.

Gość

Przy takim obrocie sprawy obawiam się,że jutro będzie luka w dół…

Domino

Cherry wziąłem dopiero S po 2005, jak przebili 2008 od szczytu 2020. I chyba na Fixie oddam, jest świetna cena, może odbiorę jutro powyżej 1980. Wolę wróbla w garści niż gołębia na dachu 🙂

Kris
Gość

Skoro obstawiamy jutrzejsze otwarcie to dolary przeciwko orzechom na lukę, ale w górę. Po prosto myślę, że ten wzrostowy zryw jeszcze się nie zakończył i ma szansę potrwać nawet do poniedziałku najbliższego

Domino

Niekoniecznie Konrad, ja stawiam nawet 80 % , że będzie luka w górę. Jeśli SP 500 odbije od okolic 3880 i zamknie się powyżej 3900 lub nawet ok. 3920 to jutro u nas otwarcie nawet ok. 2000. Dzisiaj 2000 u nas to był taki poziom równowagi, więc mogą jutro tam być. Wszystko w rękach usiakow. No i spójrz na obroty w ostatnich 30 minut sesji, jak dla mnie gruby wywalił S i zamienił na L. I Lop strasznie spadł…

Łiktor
Gość

Nasdq100 wczoraj wykonał ruch powrotny do linii szyjii formacji szczytowej , a dziś wykonał jej zasięg. Do tej pory kilka krotnie mieliśmy taką formacje i po osiągnięciu zakresu wracaliśmy do wzrostów tym razem niestety mamy cały czas większe obroty na podbiciach , przynajmniej na razie .

Jak się dzieje coś ciekawego to ja zawsze mam dużo obowiązków w pracy.

Łiktor
Gość

Na tygodniowym mamy takie mizerne objęcie bessy i trzeba pilnować czy go nie wymarzą, a póki co tego się trzymać .

cherry

Na początek w nawiązaniu do porannego wpisu i informacji w zakresie: „Co pokazują narzędzia, odpowiedź po sesji poniżej Dax cel 13780, mogą sprawdzić 1400 SP50 cel 3880, mogą sprawdzić 3936 Darka i Was proszę o ocenę stosowanych przeze mnie narzędzi na koniec sesji, dziękuje” szkic pokazuje, ze narzędzia są dobrane pozytywnie, DAX – 13780 do zaliczenia, nawet niżej wg szkicu 13700 i SP – 3880 zaliczone Scenariusz na jutro dla fw, napiszę bo wyjeżdżam, tak w skrócie dopuszczam 1996, stąd SL 1998. Założenie: 1960 – ostatecznie potwierdza spadki, czekamy na podbicie, bierzemy S, SL przestawiamy wtedy na 1990 i zamykamy… Czytaj więcej »

Gość

Świetny wpis Cherry, dziękuję. A teraz pytanie do wszystkich. Tak na spokojnie jak teraz patrzę na wykres( bp) obiektywnie się analizuje. Chodzi mi po głowie scenariusz gry ponownie w kanale, tym razem kanał: 1980 – 2020, co Wy na to?
Jeśli tak to jutro lub poniedziałek znowu wyjazd w okolice 2020, lub jak Cherry pisze, że nawet do 2030 ?? To takie luźne przemyślenia.
Co o tym uważacie?

taki sobie gracz
Gość

cherry był taki czas że sam zauważyłem że tzw. grubas gra na dwa konta i to sie potwierdza z tym LOP…ma dwa konta i dla niego nie jest ważne co AT sugeruje jedynie wykorzystuje to przeciwko nam czyli drobnicy…stąd moje zagrywki są pod niego ,,,,nic więcej nie planuje jeśli gram intra mogę jedynie wpynąć na to jaką zajmuje pozycję w danym momencie na rynku a mam ograniczony czas bo max do 15-16h . i tak jesli coś na spadku duzo kupił to musi to sprzedać na wzroście a jak to zauważyć??? dla mnie to po prostu pierwsza M1 na duzym… Czytaj więcej »

Leszcz

Cherry genialny wpis dzięki. Jasny, precyzyjny, super.