Czyżby coś drgnęło?

Za nami czwartkowa sesja na parkietach giełdowych, która raczej była na „plus” dla inwestorów i to na wszystkich omawianych rynkach.

Indeks WIG 20

Wzrost indeksu WIG 20 o 1.95% spowodował, iż na wykresie dziennym powstała biała świeca z zamknięciem powyżej maksimum poprzedniej spadkowej. Innymi słowy mamy tu do czynienia jakby z kolejną (mniejszą) formacją Objęcia hossy mniej więcej na zbliżonym poziomie co poprzednio. Sam ten fakt nie spowodował że wyrwaliśmy się z marazmu konsolidacji ale wyraźnie zwiększył możliwość pozytywnego scenariusza dla posiadaczy akcji. W tej chwili dobrze byłoby otrzymać potwierdzenie tej ostatniej formacji a jeśli rynek wykona ruch który wybije 1998 to wówczas nastąpi już pełnia szczęścia dla byków z układem DB z silnymi formacjami dołkowymi. „Objęcie” jakie powstało po wczorajszej sesji ma też swój pozytywny wymiar na wykresie intra.

Tu bowiem mamy wyraźne wybicie ostatniego potwierdzonego szczytu a to jakby nie patrzeć jest pierwszym elementem, który musi nastąpić aby móc zacząć myśleć o zmianie tendencji. Jak widzimy , cena nie wybiła jeszcze górnego ograniczenia a sam ruch od dołka ma już znamiona pełnego impulsu. To wskazuje że zanim ewentualne wybicie nastąpi, dzisiaj chociażby w pierwszej części sesji, możemy doświadczyć korekty. Jednak w tym miejscu chciałbym wskazać dwie możliwości. Pierwsza z nich to taka „standardowa w której cały wzrost był pełnym impulsem i dzisiaj moglibyśmy spodziewać się korekty do okolic 1930. Druga to taka w której impuls skończył się w okolicy 1949 i od tego czasu buduje się korekta pędząca bądź nieregularna. Dla tego wariantu ważnymi poziomami do jej zakończenia byłyby wspomniane 1949 następnie ok. 1937 i dalej 1930. Najsłabiej zachowując szanse na zmianę tendencji spadkowej w wzrostową moglibyśmy zejść w okolicę 1915.

Indeks DAX

W reakcji na dolny cień z środy indeks DAX wzrósł wczoraj o 0.77% i wyrysował białą świecę. Tym samym mamy obecnie układ Inside bar i czekamy na wybicie. tak jak pisałem wczoraj , w dalszym ciągu mamy niezłamany trend wzrostowy i w obliczu ostatnich dwóch świec jak najbardziej możemy spodziewać się nowego szczytu.

Na wykresie intra mieliśmy wczoraj kontynuację odbicia od zakresu OB a po dojściu i delikatnym naruszeniu strefy ostatniego potwierdzonego szczytu weszliśmy tu w fazę korekty. Biorąc pod uwagę strukturę między pierwszym OB a szczytem nad strefą czyli układ „korekcyjny” możemy wstępnie założyć, iż obecna korekta zrealizuje podobny spadek i wypełni mniejsze OB. Utrzymanie tego OB będzie oznaczać silniejszy ruch w górę z dojściem co najmniej do 14120 a w konsekwencji i na nowy szczyt. Wybicie OB to zejście co najmniej do ok. 13890 jeśli nie nawet atak na minimum dużego OB. Układ z wyższych i szerszych zakresów czasowych daje pierwszeństwo pierwszemu scenariuszowi i tego warto się trzymać dopóki definitywnie nie padnie 13940.

Indeks S&P

Na wykresie dziennym indeksu S&P po jego wzroście o 0.17% powstała kolejna świeca z długim dolnym cieniem – Doji. Mimo prób odepchnięcia od górnego ograniczenia kanału cena już drugi dzień wraca do niego. To na tę chwilę daje przewagę scenariuszowi z wybiciem górą. Można się zastanawiać na jak długo i na ile.

Pewnego rodzaju niebezpieczeństwo dla scenariusza o którym przed chwila wspomniałem jest podwójna korona na spadki na wykresie intra co w dalszym ciągu pozwala na zejście i test minimum z środy. Jednak zejście do jeszcze niższych interwałów pozwala zauważyć impuls od dołka wybijający ostatni potwierdzony szczyt a to daje szansę że obecny ruch w dół może nie wybić 3884 a jego zatrzymanie w okolicy 3890-3895 będzie idealnym miejscem do rozpoczęcia kolejnego impulsu w górę i ataku na najbliższe strefy oporu czekające na drodze do wybicia nowego szczytu.

Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat nawet przy niewielkiej zmianie ceny instrumentu bazowego, na podstawie którego jest oparte kwotowanie cen danego Instrumentu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe. Podejmując decyzje inwestycyjne, Klient powinien kierować się własnym osądem.

Dodaj komentarz

Powiadom o
BttF
Gość

Chaotyczne zachowanie kursu w bieżącej konsolidacji ( wraz z zachowaniem LOP ) wpisuje się w duży trójkąt widoczny na wykresie intra : https://invst.ly/tswkf Kolejny raz podeszliśmy pod górne ograniczenie i czekamy na dalsze decyzje. Jeśli ktoś ma czas i możliwość reagowania w ciągu dnia można skorzystać , kto woli ruchy swingowe czeka na realizacje. W US szaleństwo na Penny Stocks sięga obłędu a regulatorzy z SEC zaczynają coraz mocniej się temu przyglądać – zobaczymy jak to się skończy. Na pierwszy „ogień” powinni zainteresować się aktywnością Elona Muska na TT , ale jak wiemy już raz SEC został pokazany środkowy palec… Czytaj więcej »

Kazimierz

Pozycja L od 1947 odwrócić na S – 25 pkt. od kursu otwarcia.
Życzę udanych trade’ów.

Gość

Systemowo bez zmian, ale gdyby pojawiła się luka do góry, wtedy do głosu doszedł by byk.
Numerologicznie 1999,1985. Poza tym puściutki dzień.
Chciałbym jednak podzielić się już dzisiaj datami numerologicznymi/ermanometrycznymi na marzec. Warto będzie śledzić rozwój wydarzeń po 05.03.2021 oraz 19.03.2021. Są to piątki, dlatego już teraz odradzam zostawanie z otwartą pozycją na tamte weekendy. Poziomy wyznaczone przez tamte świece powinny być mocnymi oporami/wsparciami pod ruchy 100 pkt. lub więcej.
Liczę na wpisy cherry, andy i gościa z dobrym „nosem” domino. 🙂

Gość

Konrad mogę tylko napisać, że spodziewam się na dzisiaj zejścia do maks 1932 i potem odbicie w górę. Ale jak to nazwałeś to mój nos tak mi podpowiada a co zrobi gruby to będziemy widzieć 🙂 Ja narazie bp

taki sobie gracz

Cherry zgadzam sie z Tobą w pełni ..nie można żądać pokazywania swoich rachunków jestem być może za krótko na tym blogu bo chyba od listopada czy jakoś tak i sam przyznasz że jak rynek rósł to byłes tak zafiksowany na spadki że przykro było czytać jak się miotasz..co do tego roku to u mnie nie zawsze uważnie czytam wpisy ale moja uwagę skupiły dwa Twoje pokazane wejścia …jedno chyba z 27 stycznie kidy napisałeś że masz L1954 a rynek potem zawlił się jeszcze nizej do poziomu 188x..fakt ze potem wyszedłeś z tej pozycji no ale dla mnie to było b.dziwne… Czytaj więcej »

Rafał

Gracz, daj spokój. Nikt nie ocenia Ciebie, daj żyć innym. Nie mam dużego doświadczenia na gpw, ale wystarczy, żeby wiedzieć, że każdy gracz jest panem swego losu i bierze odpowiedzialność za swoje ruchy. Nie można mieć do nikogo pretensji. Wiele razy, wielu analitykom rynek odjechał w inną stronę. I co? Taki jest życie. Taki jest rynek. Trzeba docenić wysiłek tych, którzy mają odwagę się z nim zmierzyć. Niewielu jest takich, którzy chcą się swoją wiedzą dzielić. Szanujmy ich. Prośba do wszystkich.

Gość

kilkanaście punktów przytulone / kto nie ryzykuje nie piję szampana/, skubiemy dalej , dla ,,młodzieży ,,korzystajcie z malunków Gracza , falowo ma celne opisy.

taki sobie gracz

bravo andy jak wy to robicie z cherry że bierzecie w dniu kiedy nic nie widać…ja pewnie za ostrożny jestem stąd nie wyciągam z rynku maksy….

Gość

Gracz połącz fale z geometrią ,a rezultaty przyjdą z czasem

taki sobie gracz

andy zobacz co wyszło z M1..impuls wiec teraz moze być korekta i ponownie do góry…

taki sobie gracz

Rafał chyba mnie n ie zrozumiałeś….przeprosiłem Cherrego za moje oceny…zbyt szybko je oceniłem ale dałem doopy bo tego nie wolno robić na blogu gdzie jest sie gościem i nie zna sie człowieka dłużej niż własną teściową…

Gość

Moim skromnym zdaniem od 1 lutego rynek porusza się na H1 w opcji flagi na dziś opór ok. 1965 pkt. wsparcie 1900 pkt. zdecydowane wyjście poza ten obszar na dużym obrocie zmieni układ i to by było na tyle.

Kazimierz wczoraj pisałem,,

jeżeli nie powrócimy do wnętrza flagi to spadamy o szerokość flagi , a potem się zobaczy,, wczoraj był wyrażny sygnał dla stosujących AT ,że po fałszywym wybiciu z flagi kurs dotrze do górnego ramienia flagi A PRZYNAJMNIEJ DO JEJ MEDIANY. i na tym ruchu każdy kto stosuje AT mógł zarobić pozdrawiam

Gość

andy dla mnie dość prostymi zagrywkami to S na oporze i L na wsparciu nigdy nie zapominam o SL.

jerzy

w opcji m5 rynek powinien zatrzymać się na1936 /test pozątku klina/

Gość

Jerzy ,przydałoby się odbicie do 0,62spadku i mielibyśmy prawe ramię potencjalnego RGR-a, a potem spadamy

taki sobie gracz

andy alternatywnie mozemy kreślić prawe ramię ORGR R1929 G1907 i teraz R 1936??? i do góry…tak aby było dla rozwagi…

Gość

też go widzę i to większego z G=1887, a ponieważ moja natura giełdowa jest niedżwiedzia więc zawsze spoglądam na kierunek południowy.

Bronią poziomu 1940, ja wziąłem L po 1942 z palcem na enter

Gość

ze świeczek dziennych z PA inside bar…a co do intra to koniec moze byc blisko okolice 1936..

Gość

Gracz z przyjemnoscią oka patrzy się na te wykresy /chyba w meta traderze korzystam z bosia -przyzwyczajenie druga natura człowieka/.
a co do meritum, AT-mowi o zasadzie R-K-R ,więc stosując się do niej należy oczekiwać wybicia dołem ale ile to jeszcze potrwa trudno powiedzieć, ale na pewno ruch będzie satysfakcjonujący.Czujność jednak wskazana bo z inside bara wybicie może być w obu kierunkach.

Gość

Ja mam L po 1939. Podejście statystyczno-systemowe (dla piątków). Nawet jak zejdą niżej, to powinni tu wrócić.

taki sobie gracz

jeśli o mnie chodzi to czekam na jakiś ruch do góry i małą korekte aby postawic zlecenie oczekujace…falowo mam komplet ..reszta nalezy do kierownika bałaganu czyli tzw,grubasa

Gość

słabo coś ten byk działa…z m5 wyglada mi to na korektę …i ciagle dokładaja po lewej…

taki sobie gracz

i teraz rozpiska falowa juz wyglada inaczej raczej mamy juz znamiona impulsu w postaci 5 falek ,,,i byk doo..pa,,,

Gość

i po raz kolejny sprawdza się intra że granie w kierunku luki daje profity..wczoraj na L dziś na S….nie prowadzę statystyk ale mozna sobie samemu spr. dośzliśmy do poten.orgr i jak nie ruszymy stąd no to kiepsko dla byczka…
a LOP rośnie jal głupi…każdy pewny swego..

Gość

Darek spoko system nie jest żadną wyrocznią może ostrzega na giełdzie liczy się kasa wszystko jest na H1 w opcji flagi u tutaj wszystkie chwyty dozwolone.

jerzy

Andy -cena utworzyła mini klin pro wzrostowy do1953-po testowaniu 1936 czekam na sygnał kupna/0czywiście m5/

Gość

Andy jednocześnie widzęna m5 formację pro spadkową /mini/ na s&p-czyli sygnał odwrotny niż na fw

Kazimierz

Uwaga ! system w opcji odwrócenia w obecnej sytuacji flaga na H1 może dawać straty jeżeli dalej nim grać to najlepiej w daytradingu kasować zarobek po sygnale i czekać na następny .

Pozycja S od 1929.

Gość

Wspominałem, że wczoraj jest numerologia na zwrot – nie było dna no to chyba będzie szczyt. Nie dawałem jej dużej szans, ale jednak zadziałała. Domino miał nosa z S na zamknięciu.

Domino

Dzisiejsza L wyleciała na SL 1932, zastanawiam się teraz nad S, system Kazimierza już na S.

Gość

jeśli cena się utrzyma na 1927 to L oczekujące 1932…i sie nie utrzymała…imo trzeba czas na wybicie /dotknięcie 1932 powrót i dopiero ustawię L..

Domino

L wzięte ponownie po 1925, z krótkim SL. Liczę na ponowne podejście na 1932 i tam obserwacja.

Gość

Jeżeli już nie przebiją 1932 to chyba można grać S w kierunku 1900 lub poniżej. Zobaczymy

Konrad

Z reguły system daje odrobić taki ruch, jaki był do poprzedniego sygnału, czyli w tym przypadku 1929-18=1911 pkt. Tak mnie się wydaje, bo misiek nie odpuszcza.

Gość

Chyba masz rację Konrad, czekam do godziny 14, jeśli nie ruszą w górę wywalam L od razu i na dzisiaj koniec

zamieniłem S na L. na podstawie wykresu 10min. liniowego

L ZAMKNIĘTE -byczek słabszy niż przypuszczałem

taki sobie gracz

Andy scenariusz z rana na spadek jak wymalowany..
i teraz pytanie czy to korekta czy może impuls???

Gość

Nie wytrzymałem ciśnienia miśka ;( Wywaliłem L po 1927, dzisiaj już nie gram. Jadę na sanki z dzieciakiem 😉
Napiszę tylko, że możemy lecieć już poniżej 1900. Udanych wszystkim.

Gość

Domino bardzo dobry wybór w poniedziałek też jest dzień, przyjemnego spaceru.

Gość

Wracam a tutaj już całkiem mocne objęcie bessy na dziennym się szykuje. Jednak bdb decyzja z tą sprzedażą. Cały dzień misiek wali w dół i nie widać szansy na jakiekolwiek odbicie. Nie ma sensu walczyć z nim. Zobaczymy jaki zamek. A do gry wracam w poniedziałek. Udanych All

Łiktor

Ostatecznie osiągnęliśmy poziom na gbpusd o którym wielokrotnie już pisałem. Obecnie obserwuję zwiększona dynamikę na indexach więc rozstrzygnięcie jest już bliskie . Jestem Na S na nasdq100 od przedwczoraj z tradycyjnie oddaną połowa , co nie znaczy , że jest to ten właściwy kierunek . Zastanawiają mnie tylko te obiecia hossy na Nas100 i ich wysokie położenie na tak wykupionym rynku .

Gość

Na dodatek piękny młot h1 na wzrosty , ale przy oporze małej fali c albo 2 w impulsie w dół? Co kolwiek tu się nie wydarzy , to wyrwie z trampek.

Kazimierz

Łiktor otworzyłem S na US100 po 13715 ustawiłem stopa na 13735 i czekam jestem w tym temacie żółtodziobem ale od czegoś trzeba zacząć analizuję średnie 12/26.

Gość

Łiktor jak ustawiać TP czy z palca zamykać.

Łiktor

Jeżeli chcesz od czegoś zacząć, to po obserwuj analizy pana Darka i wpisy blogowiczów , którzy podają pozycje tak dobrych kilka miesięcy i wtedy zrozumiesz jak wszyscy tu piszący jesteśmy bezradni . Jeśli o mnie chodzi, to jeśli dobrze się wstrzele z S, to zamykam zawsze pół pozycji na pierwszym oporze z M15 jeśli tylko widzę rosnące obroty , albo zamykam całość jeśli widzę bardzo duży wzrost obrotów przy schodzeniu do wsparć Nie mniej prawie wszystkie z moich SL do pozostawionych połówek pozycji wyleciały na SL ? . Co do zajmowania pozycji , to już mój autorski patent , ale… Czytaj więcej »

Gość

No dobra już testujemy ten h1 młotek. Zaraz będzie coś wiadomo . Ja już kończę pracę na dziś.

Zamykam S i już naL

Gość

Obrót ma spadku naprawdę wysoki .

Łiktor

O tylko to mnie skłoniło do wzięcia L chociaż nadal znajdujemy się pod poziomem logarytmiczny, ktory wyznaczylem na na poziomie 13730 i do momentu aż nie zostanie wybity trwałe powinienem trzymać się S .

Gość

Dobra sl dla L na zysk 13666 zobaczymy czy wytrwa bo jak nie to przebicie dołka na skokwo wieksz obrocie było by jednoznaczne z rozwinięciem spadków.

Łiktor

Zgodnie ze sztuką odwracam pozycję na S po 13730 Sl nad 1365 .

Sl 13765

Łiktor

Już widzę, że scenariusz spadkowy na dziś legł w gruzach i zamknę pozycję przy pierwszym powrocie .

Gość

I już, bez pozycji . Dzień będę uważał za wyjątkowo udany jeśli skończą na niezadużym plusie

andy

ABY MASŁO NIE BYLO MAŚLANE -do poczytania w wolnej chwili. https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-astrologia-finansowa-matematyka-i-wiara-w-sluzbie-ekonomii-i,nId,3917875 i cosik z Merrimana,,,Realizacja obietnic może również wpłynąć na rynki finansowe, które są podatne na odwrócenie długoterminowych trendów w cyklach kwartalnych Saturn / Uran. W rzeczywistości, 11,25-letni cykl kwartalny Saturn / Uran ma prawdopodobnie najsilniejszą korelację ze wszystkich kombinacji planetarnych z nagłymi i nieoczekiwanymi odwróceniami na rynkach finansowych w całej historii, zwłaszcza od maksimów wszechczasów. Ostatnie dwa przypadki miały miejsce w latach 1999-2000 i 2008-2009. Ta kombinacja planet była również obecna tuż przed i podczas dwóch największych kryzysów w historii Stanów Zjednoczonych: 1834-1842 i 1929-1932 (w odstępie 90 lat).… Czytaj więcej »

Gość

Darek czy przeszedł przed chwilą wysłany wpis bo mam wątpliwości czy udało mi się go wyslać?

Kazimierz

spoko dajcie Darkowi odpocząć jak coś przeoczy no problem jego zdrowie jest najważniejsze wiem cos o tym miałem rzut monetą.