Komentarz przed sesją 30.03.2017

Wczorajsza sesja mimo dobrego dla byków otwarcia, pozostawiła po sobie niesmak i wprowadziła nerwową atmosferę. Indeks WIG 20 stracił -0.49% i zamknął się na poziomie 2214 ale również pozostawił na wykresie ślad, który może prowadzić do dreszczy na plecach byków.

wig20

Czarna świeca z górnym cieniem odbijającym się od wybitej linii trendu i z takiej samej wielkości cieniem dolnym. Ten obraz sprawia, że ponownie do gry wraca możliwość kontynuacji korekty spadkowej w trendzie z jakim mamy do czynienia od kilku miesięcy. Osobiście dalej postrzegam rynek jako wzrostowy a cały ostatni miesiąc jako korektę pędzącą i dopóki cena nie wybije dołka z 9.03 trudno byłoby określić to inaczej. W dalszym ciągu obowiązuje również sygnał do wzrostów jaki powstał na poziomie 1:1 w postaci Pin bara potwierdzonego białą świecą a zatem wczorajszy spadek traktuję jako korektę w ruchu wzrostowym. Takie spojrzenie może szybko się zmienić jeśli wczorajszy ruch będzie dzisiaj kontynuowany a cena zamknięcia dzisiejszej sesji znajdzie się poniżej ostatniego dołka. Jednak dopóki tego nie ma dopóty w najmniejszym stopniu nie interesują mnie pozycje S.

fw20intra

Wykres intra kontraktów również wygląda groźnie. Cena tego instrumentu wybiła OB spadkowe a szczyt świecy otwierającej wczorajsze notowania wyszedł nad poziom ostatniej korekty w ruchu spadkowym i to wskazuje na możliwość zmiany tego ruchu na wzrostowy, jednak spadek jaki towarzyszył wczoraj od pierwszej godziny notowań doszedł tak głęboko, ze musi dawać powody do obaw o wybicie dołka i kontynuację spadków. Mimo wszystko zwrócę uwagę na fakt, iż ruch z wczorajszej sesji doszedł do poziomów przedostatniego dołka gdzie powstała najpierw czarna świeca z dużym dolnym cieniem a następnie pojawił się pin bar. Innymi słowy idealny układ na Koronę wzrostową. Jakby nie było najczęściej pierwsze fale są korygowane w dość silny sposób czyli od 61.8 do 88.6 a nawet i niemal 100%. I tak jak na strefie w okolicach 2230-2235 o której pisałem w poprzednich komentarzach, była dobra okazja dla DayTr. do zajęcia S tak teraz dla tych samych graczy jest dobra okazja do L. W dłuższym terminie trudno jest mówić o S z wyjątkiem bardziej lub mniej uzasadnionego łapania szczytów a powrót do wzrostów i ewentualne wybicie wczorajszego szczytu będzie wskazaniem, że L dalej jest górą.

dax

Na DAX osiągnęliśmy nowy poziom szczytowy w obecnym trendzie wzrostowym ale świeca jaka powstała może budzić obawy co do kontynuacji ruchu w górę. Jednak faktem jest że mamy nowy szczyt w trendzie wzrostowym i ta tendencja wskazuje jednoznacznie jak należy podchodzić do tego rynku. Faktem jest, że ostatni ruch w górę utworzył na tę chwilę co najwyżej 3-fale i w przypadku zmiany kierunku może dojść do głosu spadek wybijający strefę na ok. 11900 jednak na tę chwilę jest to tylko ewentualna możliwość a wskazania wykresu są takie, że śmiało można patrzeć w kierunku północnym.

daxfutureintra

Kontrakty na DAX znalazły się wyraźnie nad poprzednim szczytem, który obecnie prowadzi strefę wsparcia. Jej rejony powinny zatrzymać ewentualne zapędy niedźwiedzi do zmiany kierunku i ruch wzrostowy powinien być dalej kontynuowany. Jeśli jednak ewentualny spadek zdoła wybić wspomnianą strefę to i tak o S będą mogli co najwyżej myśleć typowi DayTr. i to pod warunkiem, że nie zostanie ona ponownie wybita w górę i ostatni szczyt nie zostanie pokonany. Innymi słowy w dalszym ciągu powinniśmy szukać okazji na L a S zostawić tym największym ryzykantom.

I na koniec taka ciekawostka a mianowicie ekspozycja pozycji S na indeksy DAX, DJ, NASDAC u jednego z największych globalnych brokerów.

2017-03-30_071044

Zapewne daje to do myślenia. Warto sobie zadać pytanie czy taka przeważająca ilość inwestorów ma rację zwłaszcza w świetle statystyki, która mówi wyraźnie że większość nie osiąga zysków na FOREX i Giełdzie?

Ten wpis został opublikowany w kategorii Komentarz giełdowy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

64 odpowiedzi na „Komentarz przed sesją 30.03.2017

  1. Rubik pisze:

    Jakieś źródło tych danych o ekspozycji eSek?

    • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

      Bezpośrednio z strony brokera XTB

      • rubik pisze:

        a możesz link bezposredni podać? chciałem sobie porównać dane historyczne o ile są z wykresami indeksów, ale na stronie xtb nie moge tego znaleźć

    • Karol pisze:

      w Mforex masz identyczną statystyke i to się nie sprawdza , znaczy sprawdza sie tak że większośc dobrze ma pozycje , bo przecież nie podają z jakiego poziomu kto ma co zajęte tylko jakie ma pozycje

  2. prawda pisze:

    wczoraj
    mamy okazję aby dzisiejszy dzień rozpoczął się również luką co jeśli nastąpi to wyraźnie utrudni wejście w pozycje L. W przypadku wzrostów najbliższa strefa oporu znajduje się w rejonie 2230-2235 a już samo dojście do niej, nie wspominając o wybiciu, będzie równoczesnym wybiciem OB

  3. Karol pisze:

    http://bankfotek.pl/view/2068250

    proszę bardzo zobaczyć w moim biurze maklerskim , 100% na S na indeks NIkkei i zobaczyć co dzisiaj było na NIkkei , ano był -0.7% spadku czyli 100% w moim biurze miało dobre pozycje ,

    • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

      Czy Ty Qba chociaż trochę myślisz? Wiesz co to jest sentyment wyrażany pozycją? Chyba tylko w Twojej głowie może dotyczyć jednej sesji.

  4. Seweryn pisze:

    Taka tendencja utrzymuje się od bardzo długiego czasu i oczywiście większość nie ma racji z reguły, ale nie ma takiej reguły, która nie dopuszcza wyjątków , poza tym nie muszą być to dane rzetelne , zresztą tak samo jak i te a tutaj większość jest w L.

    http://www.sii.org.pl/3438/edukacja-i-analizy/indeks-nastrojow-inwestorow.html

    • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

      Jeśli sam twierdzisz, że od jakiegoś czasu tak to wygląda to zapewne również widzisz że np. DAX jest cały czas coraz wyżej. Nasz INI ma jeden problem w porównaniu do XTB mianowicie ilość osób. W przypadku INI jest to kilkaset osób z tego co jakiś czas temu patrzyłem było to w granicach trzysta i kilkadziesiąt. Zatem próbka bardzo mała a i tak jedna korekta sprawiła że byków ubyło o ok. 15%. Oczywiście zgadzam się że to tylko takie wskazanie i tak jak wszystko może się kiedyś mylić jednak porównanie tego gdzie są namacalnie zajęte pozycje czyli pieniądz w grze a tego co sobie ktoś myśli o rynku to raczej spora różnica.

    • PKC pisze:

      INI nie brałbym poważnie, zapoznaj się z liczbą uczestników ankiety i profilem klikających o których nic nie wiesz, a że czasami się sprawdza, małpa też trafia.

  5. kondi pisze:

    Dzisiaj raczej spokojna sesja i zamknięcie w okolicy otwarcia.

  6. adam pisze:

    Tom’as pisze:
    30 marca 2017 o 07:48

    widać że jesteśmy na dość istotnych poziomach ale ja pamiętam jedną linię która miała zatrzymać dax i się nie udało , jak u nas będzie … zobaczymy

    Tomas to nie jest tylko ta linia, tam jest dużo więcej czynników przemawiających ( Over Balance, który zaznaczyłem zniesieniami, dzienny trend spadkowy, wchodzimy już prawdopodobnie w tygodniowy spadkowy,wypadnięcie z kanału, dywergencja która na dziennym spycha kurs w dół, nawet na tygodniach tez już taka dywergencja na RSI ) do mnie, że można otworzyć pozycję, ale tak, głownie się opierałem na tej kresce jeżeli chodzi o ilości otwieranych kontraktów.

    • Tom'as pisze:

      ok, rozumiem
      Ja niestety nie znam się kompletnie na wskaźnikach i mnie właśnie interesuje czy wybiją tą świecę tygodniową. Dodam tylko że moje linie przebiegają w innym miejscu co nie oznacza że je dobrze wyrysowałem 🙁
      http://fotodyl.pl/959dc4cedf/
      jak na razie masz dobre wejście więc pozostaje tylko dobrze zamknąć 🙂
      pozdro

  7. Seweryn pisze:

    Ja w najbliższym czasie spodziewam się pionowego zejścia w dół . Trzeba być gotowym nawet na spadek 4-5% jednego dnia wskazuje na to analiza psychologiczna według której nastąpi znaczna aktywacja zleceń SL uczestników znajdujących się po długiej stronie rynków.

  8. Tom'as pisze:

    ….dziś szczęśliwe są niedźwiadki
    na h1 utworzyła się korona na spadki 🙂

    chodzi o fw20
    pozdro

  9. MAX pisze:

    FW wsparcia do BUY 2182 i 2168 sl pod 2164

  10. MAX pisze:

    TP ok. 50+p.

  11. adam pisze:

    Z tego względu, ze spadek idzie jak krew z nosa to jedną trze3cią pozycji na fw20 zamykam po 1984, bo spodziewam się, że może być jeszcze jakieś podbicie ( może, ale nie musi ) i w następnym tygodniu pewnie będe dobierał. pkn bez zmian stop na 106

    • adam pisze:

      Nie 1984 a 2184 ma się rozymieć

      • Seweryn pisze:

        Często jest tak że wyżej nie da się już otworzyć a cena ładnie spada,dopiero silne przyspieszenie spadku zachęca do zamykania krótkich ale na razie nic takiego nie było.

        • adam pisze:

          Tak ale jednak dopatrzylem sie jeszcze czegos na wykresie. Moze i bardzo prawdopodobne, ze bedzie jeszcze okazja do wejscia w okolicy 2220-2250 w następnym tygodniu i wowczas ogien ponizej 2100

  12. kondi pisze:

    Na 13:40 u mnie tak to wygląda na godzinnym:
    http://bankfotek.pl/view/2068306
    Silne wsparcie na poziomie ostatniego dołka. Najbliższy opór na 2186-7, ale to i tak raczej korekta.

  13. MAX pisze:

    pierwszym istotnym oporem dla zakładanego ruchu jest 2192-6

  14. MAX pisze:

    sl powinien być już podniesiony na zero lub niewielki +

  15. MAX pisze:

    dopóki muzyka gra Titanic płynie

  16. Dariusz Bartłomiejczak pisze:

    Zamknąłem po 2190 L na FW20 , sytuacja wskazuje że mocno wzrosła szansa na nieco dłuższa korektę z naruszeniem dołka z 9.03. Trzeba “zadowolić się” kilkoma pkt. zysku i tyle 🙂

  17. Dariusz Bartłomiejczak pisze:

    Rynek nie zając więc nawet jeśli obroni to da kolejną szansę i możliwość. Na tę chwilę patrząc na wykres intra kontraktów wygląda że szykują się do 3 w c , oczywiście dalej nie widzę sytuacji która mogłaby wskazywać na tego Titanica co go tak pokochał Seweryn.

    • Seweryn pisze:

      Darek tak jak Ci pisałem przedwczoraj wszedłeś bardzo fatalnie w najgorszym momencie , woda po kolana a Ty zająłeś miejsce w kajucie. Przeszedłeś z ładnego zysku w stratę i tylko dzięki nieoczekiwanemu ząbkowi udało Ci się wyjść na zero.

      • Seweryn pisze:

        Zająłem też S na serii czerwcowej DAX 12271

        • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

          A wczoraj na jakiej zajmowałeś? Dali specjalnie dla Ciebie jakąś dodatkową?

          • Seweryn pisze:

            Na kasowym 12230 chodzą na indeksie, ze stopami poczekam do poniedziałku bo na weekend i tak nie zabezpieczę.

          • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

            A co Ty indeks sprzedajesz czy jednak kontrakty bądź CFD u brokera? Wytłumacz to dokładnie bo w innym wypadku po prostu śmiech ogarnia.

          • Seweryn pisze:

            Rynek kasowy sprzedaję indeks nie kontrakt choć w sumie te same zasady co na kontakcie.

          • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

            Przestań mieszać i robić wodę z mózgu. Możesz grać albo na kontraktach albo na CFD , jedno i drugie jest na czerwiec. Kombinujesz jak koń pod górkę. A kwestia z Titaniciem to już naprawdę poważny sygnał.

          • Seweryn pisze:

            A na kasowym nie mogę grać?

          • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

            Chcesz powiedzieć tu wszystkim że kupujesz odpowiedni procent akcji z tego indeksu? Nie rób się coraz bardziej śmieszny. Coraz bardziej jestem przekonany że jesteś “trolem” który pisze tylko po to aby wprowadzać zamęt. Nijak sie to ma do tego co o Tobie myślałem jeszcze kilka miesięcy temu ale wpadka jaką zaliczyłeś i straty które poniosłeś mogą zmienić każdego.

      • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

        Wchodząc w pozycję już zakładałem 30 pkt straty, to czy był to dobry moment czy nie to jest kwestia tego jak na wszystko patrzysz , ty ciągniesz na stracie od samego początku i może nawet przejdziesz w zyski ale i tak nie zrealizujesz tego na co liczysz. Dlaczego? Bo po pierwsze nie podałeś SL więc tu już mamy mały znak zapytania, dzisiaj budzisz się że jest seria czerwcowa która chodzi ileś pkt. wyżej niż indeks a wczoraj wchodziłeś pewno na marcowej którą dla Ciebie tylko przetrzymali. I jest jeszcze jedna sprawa nigdy nie podajesz ani nie wspominasz o przewidywanym zasięgu dlatego trudno jest brać na poważnie Twoje wpisy z Titaniciem. Gdyby Miał być Titanic to musiałbyś liczyć na nie 100- nie 200 ale 1000 czy 2000 bo w innym przypadku musiałbyś pisać o kajaku.

  18. Dariusz Bartłomiejczak pisze:

    Na S&P wydaje się że teraz przyjdzie pora na korektę a po niej kolejna fala wzrostowa co najmniej w rejony takie jak na wykresie http://www.bankfotek.pl/view/2068341

    • Koala_W pisze:

      mylisz się Darku pozostaje powolne wzrastanie aby umęczyć obóz eskowy. TO będzie trwać do maja.

      • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

        Nie wiem czego dotyczy Twój wpis ale jeśli WIG 20 to sam dalej twierdzę że przed nami jeszcze nowe szczyty. Zamknąłem kontrakt bo nie dopuszczam możliwości aby z zysku przejść w stratę a faktycznie technicznie na 1H pojawiła się możliwość zejścia na minima poniżej 9.03. Patrząc po sesji na dzienny wykres indeksu to można stwierdzić, że popyt dalej jest w grze.

  19. PKC pisze:

    No to dziś mieliśmy wyleszczenie, strach i odebranie akcji, klasyka gatunku, droga na szczyt otwarta

    • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

      Ta droga cały czas jest otwarta i jeszcze trochę zostanie.

    • adam pisze:

      Jaki strach, jakie wyleszczenie człowieku o czym w ogóle piszesz. Nic się dzisiaj nie działo kompletnie. Wrzuć coś, co pozwoli zastanowić się nad jakąś ciekawą kwestią, jakiś szkic i będzie inna gadka. Przez takie wpisy jak ten, których jest z 90% , albo i lepiej, ten blog to zwykły śmietnik jest ( bez obrazy dla gospodarza, bo to nie jego wina. Facet się stara, a m.in. przez takie wpisy to czasem nie chce się tu zaglądać )

  20. Tom'as pisze:

    wygląda na to że Dax jest dopiero w 3 fali nowego impulsu od dołka z 22.03

  21. Seweryn pisze:

    Darek od roku gram na kasowym jeśli po tym wnioskujesz że jestem trolem to wyjaśnij co w tym złego, że gram na kasowym?

    http://www.bankfotek.pl/view/2068393

      • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

        I co to niby ma wytłumaczyć? Wczoraj bo z tego dnia jest ten scren , indeks najwyżej był 12234 a na zrzucie ekranu jest poziom średni 12248. Oczywiście wszystko się zgadza z nową seria ale w żaden spos ob nie zgadza się z niby zajętą przez Ciebie pozycją a juz nijak się ma to do Twojego stwierdzenia z wczoraj “aha nawet nie wiedziałem że seria czerwcowa jest tyle pkt. nad indeksem” czy coś podobnego. To zaś oznacza że nie masz najmniejszego pojęcia co dzieje sie na ryku w kontekście zajmowania pozycji. chyba że chcesz nam powiedzieć że dla Ciebie uszykowano inną serie z niższą ceną.

        • Seweryn pisze:

          Darek co się z Tobą dzieje scren jest z dzisiaj z teraz . Ty patrzysz na wykres gdzie są daty wsteczne i też jutrzejsza 31 marca . Co to ma do rzeczy że gram na kasowym.

          http://www.bankfotek.pl/view/2068419

          • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

            Seweryn ja też mogę Ci pokazać dane indeksu WIG 20 i równocześnie FW20 tylko czy to oznacza że mogę zająć pozycję na WIG 20? No wydaje mi się to absurdalne. Jeśli jest inaczej to podaj gdzie , u jakiego brokera itp. W innym przypadku przestań mydlić oczy.

          • Seweryn pisze:

            Darek masz tam na kasowym opcję kup, sprzedaj, zabezpieczenie, godziny transakcyjne, itp więc nie wiem czemu “mydlisz” i udajesz że nie widzisz.

    • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

      Odniosłem się już wyżej.

      • Seweryn pisze:

        Jest taka różnica 24 pkt.

        http://www.bankfotek.pl/view/2068424

        • harmonic78 pisze:

          Seweryn ma rację.
          W tej chwili dax cash (godz.07.33) 12233.9.
          Różnica ok. dax cash, a fdax +-30pkt.

          • Dariusz Bartłomiejczak pisze:

            Nie chodzi o różnicę bo to jest jasne ale o to jak może kupić czy sprzedać DAX a nie kontrakty czy CFD. Prosiłem aby napisał gdzie tak jest u jakiego brokera – maklera, ale on woli dalej ciągnąć swoje historie i zamiast po prostu odpowiedzieć dalej brnie w te tłumaczenia bez znaczenia. Kończę ten temat bo jest wiele ważniejszych spraw niż ujadanie się z pasażerem Titanica.

        • Seweryn pisze:

          Darek u anglika cmc

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *