Komentarz przed sesją 18.11.2015

Wtorek przyniósł wyraźne odreagowanie ostatnich dni spadkowych. Byki w dobrym stylu zdołały wyciągnąć indeks WIG 20 o 1.84% do poziomu 2008 a więc do strefy w której można było ….

… spodziewać się przeciwwagi od strony podaży a to za sprawą pierwszej „linii” oporu .

wig20

Mamy zatem zatrzymanie dnia na oporze ale mamy również to co „tygryski” albo raczej byczki, lubią najbardziej czyli silną formację odwracającą trend na wsparciu. Tą formacją jest oczywiście niemal książkowa Gwiazda Poranna z idealnie rozłożonym obrotem na poszczególnych świecach układu. Zatem ewentualne jej potwierdzenie powinno wiązać się również z wybiciem strefy oporu i złamaniem tego co na dzisiaj niedźwiedzie uważają za zwykły retest wsparcia od dołu.
Brak wybicia strefy a wprost przeciwnie, wybicie minimum formacji to bardzo zły sygnał (kolejny już w ostatnim okresie).

fw20intra

Z wykresu intra kontraktów płyną wnioski, które stoją po stronie byków i wskazują na duże prawdopodobieństwo potwierdzenia formacji z układu dziennego.
Wczorajszy ruch wzrostowy zdołał wybić overbalance i naruszyć (w cenach zamknięcia) strefę oporu. To są elementy, które wskazują iż ewentualny spadek w następnych godzinach notowań, ma dużą szansę stać się tylko korektą po pierwszym ruchu wzrostowym. Jeśli mamy do czynienia z impulsem to ewentualne pierwsze cofnięcie mogłoby przetestować od góry wymiar overbalance a to w przypadku pozytywnego dla byków testu tego układu byłoby kolejnym sygnałem o wejściu w fazę korekty wyższego rzędu od tych które miały miejsce w ostatnich kilku sesjach.

dax

Wczorajsza sesja na DAX była oczywiście pokłosiem dnia poprzedniego kiedy to wyraźnie rynek zaakceptował strefę wsparcia i odbił od niej z impetem. Wczoraj to odbicie zostało potwierdzone wyraźną białą świecą i chociażby z tego faktu w połączeniu z strefą konsolidacji trwającą od kilkunastu sesji, należy spodziewać się kontynuacji wzrostu i wybicia z tejże konsolidacji górą.
Sygnałem dla zmiany postrzegania tego rynku byłaby sesja w kierunku przeciwnym wybijająca poziom 10600.

daxfutureintra

Wczorajszy ruch wzrostowy na kontraktach na index DAX wybił wcześniej wyznaczoną strefę docelową co wskazuje na wyraźne wydłużenie początkowego impulsu. Schłodzenie nastrojów jakie miało miejsce w godzinach wieczornych wpisało się idealnie w zakres overbalance i dało istotny sygnał do podtrzymania tendencji wzrostowej.
Patrząc z perspektywy całej rozciągłości przedstawionego wykresu, można wyciągnąć wniosek, iż przed bykami poważne i trudne zadanie związane z oznaczoną strefą na poziomie ok. 11000. Ten poziom z wielu powodów jest wyraźnym oporem a dodatkowo jest to właściwie ostatnie zniesienie które mogłoby sprawić aby cały ostatni ruch wzrostowy byłby tylko korektą. Zatem z tego poziomu może wykształcić się ponowny ruch spadkowy, który ze względu na układ falowy nie koniecznie musi oznaczać kłopoty dla byków.
Innymi słowy ważnym będzie to jak zachowają się kontrakty przy 11000 i gdzie ewentualnie będzie zmierzać cofnięcie.
Patrząc jednak na wykres od tej strony którą dokładnie oznaczyłem (fale i geometria) zakładam poziom docelowy dla dalszych wzrostów w rejonie 11050 i mam tu na myśli poziom docelowy dla scenariusza w którym nie ma miejsca na kolejną korektę spadkową w efekcie odbicia od 11000.

Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat nawet przy niewielkiej zmianie ceny instrumentu bazowego, na podstawie którego jest oparte kwotowanie cen danego Instrumentu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe. Podejmując decyzje inwestycyjne, Klient powinien kierować się własnym osądem.

68
Dodaj komentarz

avatar
26 Comment threads
42 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
16 Comment authors
marcinqbaTom'asgibonbibi Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
enigma78
Gość
enigma78

Panowie i Panie nie licząc jednego dnia krachu sierpniowego na PZU kiedy spadło na 384 zł to dołek można sierpniowy odfajkować na 396-397 zł. Wczoraj doszliśmy do tego właśnie poziomu co może zwiastować jakąś conajmniej korektę być może właśnie w okolice 384 zł żeby dopiero z tego poziomu wykonać rajd św mikołaja na około 420 zł pod linię trendu spadkowego. Jak postrzegacie takie rozwiązanie ??? Po kontraktach na FPZU ciężko cokolwiek wyznać bo rosły mocno od spadku z 400 zł na 366 zł i teraz na wzroście od 366 zł do wczoraj na prawie 395 zł też kontrakty mocno rosną.… Czytaj więcej »

qba
Gość
qba

jedyna interpretacja jak nie wiesz co jest nic nie rób , dla mnie tam jest trend spadkowy czyli na oporze sprzedajemy

Seweryn
Gość
Seweryn

To zabawne że jak rośnie to nie widać żadnego niedźwiedzia natomiast jak gdzieś trochę spadnie, choćby za oceanem to wszystkie niedźwiedzie na posterunku : )
Piszesz marcin, że to ruch powrotny ale dla Ciebie to już chyba nie ma znaczenia bo i tak miałeś stopa na 2000.

qba
Gość
qba

największy niedźwiedź to sam wiesz kim jest i zobacz jaki on jest Byczy od kilku miesięcy i już nie straszy armagedonem , pomyśl co i jak i dlaczego

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

I tu jak zwykle jesteś w błędzie a właściwie zakłamujesz prawdę. Byczy? Nie mam pojęcia na jakiej podstawie tak sądzisz. Jeśli chodzi o nasz rynek w kresce dziennej i tygodniowej to ani razu nie dałem powodów do takiego twierdzenia (czyli kłamiesz) i możesz to sobie dokładnie sprawdzić. Jeśli chodzi o DAX czy S&P to jakbyś miał problemy z wzrokiem to podpowiem Ci że S&P jest w niedalekiej odległości od szczytów a DAX nie wybił dołka na którym wieszczyłeś już wodospad tylko poszedł do góry znosząc już ponad połowę spadku. A na sam koniec powtórzę jeszcze raz specjalnie dla Ciebie! Na… Czytaj więcej »

qba
Gość
qba

Darek ja tylko porównuję twoje prognozy chyba sprzed 2 lat jak wieściłes na początku roku mega spadki – taki post wysyłałeś wszystkim , teraz od dawna takich wpisów nie robisz , tylko na tej podstawie mówię , ze jesteś Byczy

qba
Gość
qba

Darek ty w ogóle nie potrafisz dyskutować , jesteś typowy przedstawiciel PiSu , jak coś ci się nie spodoba we wpisie to byś oczy wydrapał , czy ja pisałem coś o S&P i Dax , na razie to ja tam widze że od wiosny szczytów nie wybili a to pierwsza oznaka zmiany trendu , 7 lat drukowanej hossy chyba już wystarczy , za bardzo bierzesz wszystko do siebie , ja tylko psychologicznie sprawdzam co ogólnie kto sądzi ,bo zobacz że 7 miesięcy WIG 20 spada a wszyscy widzą tylko już w górę i to jest bardzo pouczające a wczoraj czytałem… Czytaj więcej »

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

A ja to widzę tak „mylisz się w zeznaniach”.

marcin
Gość
marcin

no co miałem to moja sprawa – nie zaglądamy sobie do portfela, a jak sie wydarzenia potoczą to jeszcze nie wiadomo

qba
Gość
qba

ja tam na DAX i S&P widzę KORONĘ a na eur/usd zmianę trendu , zobaczymy Darek tą twoją analizę Byczą

swoją drogą gdzie ten pesymizm , wszędzie wszyscy widzą wzrosty a już 600 pkt w dół WIG 20 zjechał w 7 miesięcy

miedź nowe 6 letnie dołki a u nas KGHM 7% , czyżby czekali na PREZENT od Beaty Szydło dzisiaj w expose , mogą się rozczarować bo PiS potrzebuje dużo kasy na rozdawnictwo

a DUDA u mnie jest skonczony za uniewinnienie Kamińskiego ,

Abra
Gość
Abra

qba,
obraz naszej giełdy to odbicie niereformowalnej gospodarki jaką zostawiło PO.
Proponuję być bardziej odpornym na manipujacje i dać szansę PiS-owi bo gorzej być już nie może.

Lok
Gość
Lok

Chyba że ktoś zapuka od dołu ☺

qba
Gość
qba

Spółki energetyczne nie muszą wykazywać zysku – uważa Krzysztof Tchórzewski. Ze słów ministra energetyki można też wnioskować, że rząd nie będzie naciskał na wypłatę dywidendy, jeżeli firmy mają inwestować.

już wiem dlaczego energetyka została tak przeceniona

qba
Gość
qba

wygląda że ten problem zamachów to dopiero sie rozkręca , dzisiaj znów się jakaś muzułmanka we Francji wysadziła , oj firm turystycznych to bym obecnie nie kupował

qba
Gość
qba

jak przejdziemy to 2009 to pierwszy mocny opór to 2043-2050

kj
Gość
kj

Ja konsekwentnie: dołki za nami. czeka nas 4 miesiące wzrostów: dolarowy target 675 pkt za wig20 około 2260-2300. PKO na 34 zeta, PZU okolice 425. Dolar 4,08 od dawna pisałem o tym potem zejscie na 3,70. Potem bedzie krach w okolice 1800 pkt, a dolarowy na 390 pkt.

marcin
Gość
marcin

z tą strategią (codzienne wieszczenie dołka) na pewno wyjdziesz na proroka 🙂

Back to the Future
Gość
Back to the Future

Jedna sesja ( powrotna do wybitych wcześniej wsparć – 5letnich ) nic nie zmienia , zresztą ten powrót testujący od dołu był oczekiwany – choć przyznaję że później niż wczoraj. Nie zmienia to jednak faktu iż wciąż przewagę mają sprzedający i oczekiwanie dalszego osłabienia rynku jest jak najbardziej na miejscu – już od dziś. Ciekawym jest obserwacja obrotów na w20 , spadamy mocno bez wzrostu obrotów – wracamy świecami białymi ze zwiększonym obrotem ( podaż korzysta z każdej okazji podniesienia rynku do dalszej ewakuacji ) … o PLN nie zapominając – nie wspiera rynkowych byków. Na wczorajszej sesji znajoma formacja… Czytaj więcej »

qba
Gość
qba

z tym eur/usd myślę odwrotnie i jak z wykresów twoich giełd wychodzą spadki to euro będzie się umacniało przynajmniej tak ostatnio było

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

Co do obrotów to w żaden sposób nie jest trafna Twoja opinia. Tu nie ma żadnych problemów aby prześledzić to na wykresie. Natomiast co do reszty to są takie możliwości jak piszesz tylko szkoda że nie zauważasz równocześnie tego co jest dokładnie zaprzeczeniem takich tez. Moim zdaniem obiektywne spojrzenie na rynek to nie wskazanie tego co nam się wydaje ale tego co faktycznie widać. W Twoim komentarzu ukryta jest pewna teza, mianowicie nasz indeks dołuje i na pozostałych szukasz potwierdzenia do jego dalszego dołowania a prawda jest taka że w długim terminie DAX czy S&P są w trendzie wzrostowym i… Czytaj więcej »

Back to the Future
Gość
Back to the Future

Darku,

Każdy ma prawo do własnej oceny tego co widać … moja ocena jest jak powyżej opisałem.

W kwestii E/D nie szukam żadnych korelacji – każdy wykres oceniam oddzielnie … co w mojej opinii w żaden sposób nie kłóci się z założeniem spadków na E/D oraz spadków na DAX.

Jak będzie pokaże przyszłość i wykres , a SL są po to by weryfikować założenia – szczególnie te błędne.

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

Co do ostatniego zdania nie mam żadnych wątpliwości i zgadzam się z nim w 100%.

qba
Gość
qba

czy sprawdzałeś korelacje DAX z eur/usd , tutaj się mylisz bo to chodzi idealnie ze względu na to że Niemcy to największy exporter ,

Seweryn
Gość
Seweryn

Back to the Future piszesz że PLN nie wspiera tego ruchu, a czy uważasz że rodzimy kapitał nie jest w stanie wygenerować jakiegokolwiek ruchu? Po za tym kapitał zachodni może wkroczyć w miarę kontynuacji ruchu jako dodatkowe paliwo. Zobacz dzisiaj złotówka zaczyna się umacniać, a przewiduję że umocni się znacznie bardziej w miarę kontynuacji ruchu może nawet kilka procent w tym tygodniu.

Back to the Future
Gość
Back to the Future

Zaczynamy spadanie … tylko proszę nie pisać że to wina Szydło 😉

Wykres był/jest jednoznaczny. SELL w PL

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

Zastanawiam się dlaczego tak duża ilość osób ma tak „gorąca głowę” w trakcie sesji?

Back to the Future
Gość
Back to the Future

Nie bardzo wiem co ta „gorąca głowa” ma wspólnego z moją osobą … nie znajduję u siebie dziś zbędnych emocji gdyż założenia póki co nie uległy zmianie.

Spoglądając na koszyk PLN wręcz ulegają potwierdzeniu.

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

Ot chociażby to jak widziałeś że po expose już spadają a ja widzę, że minimalnie ale są wyżej niż przed. Chodzi mi o wtykanie jedne po drugim kwestie, które nie są jeszcze przesadzone a które nie tylko Ty już wypisujesz jakby stały się rzeczywistością dokończoną.

Back to the Future
Gość
Back to the Future

Zgadzam się … poczekajmy do końca dnia.

Tylko w razie spadków proszę nie pisać że to wina Szydło – taką oto tylko uwagę chciałem wyrazić.

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

A czy gdziekolwiek zwalałem coś na Szydło? Przecież to co mówią do Nas w TV z malutkimi wyjątkami (zaskoczenia) to dawno jest w cenie i nic ponad to.

Back to the Future
Gość
Back to the Future

Czy Ty zawsze musisz mieć ostatnie słowo … ?

Czy ja piałem że Ty pisałeś coś o Szydło ?

Z tą „gorącą głową” to może sam się uderz w piersi 😉 … kończąc tą bezproduktywną wymianę zdań czekamy na koniec dnia i poziomy zamknięcia.

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

Mój blog to dlaczego nie mogę mieć ostatniego słowa? Piszesz tu całkiem fajne komentarze ale to nie znaczy, że zawsze są dobre i celne. Napisałeś czy nie, że po expose i już leci w dół??? A tu co ? Zonk!!! Jest nowy szczyt intra i jest pełen impuls w górę a to oznacza, że w dół jeśli już coś teraz będzie to najprawdopodobniej korekta. I założę się, że gdybyś wcześniej nie pisał to teraz wypowiedziałbyś się inaczej, no chyba że zawsze starasz się udowodnić swoją tezę bez względu na to co robi rynek a raczej swoje przewidywania.

Back to the Future
Gość
Back to the Future

OK, jak to mówią „ten typ tak ma” 😉 zatem szanuję …

co do założeń/tez to staram się ich trzymać , zmiana opinii co 5min raczej nie należy do mojej domeny. Czekamy na zamknięcie dnia.

qba
Gość
qba

teraz to jest dopiero przygrywka do GŁOWNEGO AKTU który rozegra się w grudniu , będzie się działo FED, EBC i wygasanie kontraktów ,

Bifon
Gość
Bifon

co to KORONA ???

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

To taka odmiana RGR. Fala budująca drugą część „głowy” schodzi wyraźnie niżej niż dołek między lewym ramieniem a głową i następnie robiona jest korekta, która dochodzi na wysokość lewego ramienia. Są jeszcze odmiany ale to jest podstawowa wersja najczęściej powstająca na wszystkich płynnych rynkach.

Bifon
Gość
Bifon

dzięki Darku.

qba
Gość
qba

patrząc falowo na KGHM to zrobiliśmy 4 fale i jeszcze 5 w dół by się przydała na 60 zł 61,8% zniesienia i mogłaby się skonczyć bessa na tym walorze , , zobaczymy co z podatkiem , jak nic nie powie pani premier o tym to chyba kierunek będzie na 60 zł

Seweryn
Gość
Seweryn

Ustawiam kolejne zlecenie L oczekujące po 2015

qba
Gość
qba

kj pisze:
Listopad 18, 2015 o 10:02 am
Ja konsekwentnie: dołki za nami. czeka nas 4 miesiące wzrostów: dolarowy target 675 pkt za wig20 około 2260-2300. PKO na 34 zeta, PZU okolice 425. Dolar 4,08 od dawna pisałem o tym potem zejscie na 3,70. Potem bedzie krach w okolice 1800 pkt, a dolarowy na 390 pkt.

Darek właściwie można by przyjąc że jak ten MEGA BYK zmieni zdanie to koniec bessy na WIG 20

Łiktor
Gość
Łiktor

Stawiam stop na wysokości 6.10 do dwóch krótkich pozycjach branych w okolicach 6zl .do L branego wig20 w poniedzialek ustawiam stop na poziom wejścia i szukam szybkiej okazji do sprzedaży . Chyba że sytuacja na gbppln ulegnie radykalnej zmianie wtedy będę wiózł pozycję znacznie wyżej .

qba
Gość
qba

weź sobie narysuj kanał na W1 to zobaczysz co robisz źle ,

qba
Gość
qba

LOP znów rośnie podobnie jak na poprzednim oporze , zobaczymy , korekta jakaś sie należy po niej wrócimy do trendu żeby go przetestować , i twierdzę że będą chcieli wykazać straty na koniec roku i będą sprzedawać na rozliczenie serii

qba
Gość
qba

jak eur/usd wróci do 1,0640 i się odbije to gram tam L ze stopem poniżej

kj
Gość
kj

Po tym jak czekasz od 2 miesiecy na pozim 1,18 widac ze nie masz pojecia o grze i twoje teksty to spam, mnie nie interesuje gdzie ty widzisz L bo nic nigdy nie pokazałeś. Zatanow sie chłopie zanim cos napiszesz

qba
Gość
qba

o kuźwa SZYDŁO jest cudotwórcą , wszystkim wszystko DA , czekam na praktyke a nie słowa bo w obiecywaniu szydło pobiło tuska

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

Mam tylko nadzieję, że użyte przez Ciebie określenie „czekam” nie jest pustym słowem tak jak u większości tych którzy odeszli do lamusa.

qba
Gość
qba

Darek czekam i zagłosowałem na znienawidzony PiS , daję im pół roku – max 1 rok bo po tym okresie żaden rząd już nic nie zrobi

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

I to już jest jakiś normalny sposób podejścia.

qba
Gość
qba

szydło nie obiecała obniżki podatku od KGHM więc kierunek 60zł

Seweryn
Gość
Seweryn

Qba za bardzo ulegasz emocjom . To nie jest takie proste . Odpowiedni ludzie wiedzieli już wcześniej i cena spadała również z innych powodów. Pamiętaj że Ty dowiadujesz się ostatni i wyrzucasz ze stratą wszystkie swoje akcje tym którzy chętnie je odkupią.

Seweryn
Gość
Seweryn

Oczywiście potem mogą Ci je odsprzedać, no ale Qba nie po takiej cenie.

qba
Gość
qba

chłopie ja KGHM nie kupuję od dawna i nic nie wyrzucam , czekam na 5 tą falę , a 61 % zniesienia hossy to 60 zł i tam zacznę się przyglądać , no chyba że 100 zł wybiją to co innego

już dawno pisałem że BESSA i nikt mnie na kupno akcji nie namówi , 7 miesiecznych czarnych świec pod rząd , ale każdy niech zarabia jak chce , jak w bessie super łapie dołki i zarabia to wporzo

Lok
Gość
Lok

Jedyna pewna rzecz na którą możemy liczyć po expose to inflacja.

tomekk
Gość
tomekk

qba euro urosnie indeksy spadną na to sens w takim scenariuszu warzywniak skazany na tylko jedno.

tomekk
Gość
tomekk

Co sądzicie o zakupie chf-a tak do skarpety

qba
Gość
qba

Korona zanegowana ale wygląda że na 11000 dopiero teraz zrobiliśmy 5 fal w górę na H1 , wziąłem 10995 S ze stopem powyzej 11 020 , jak dobrze obstawiłem to Stop przestawie na Zero

zobaczymy czy tutaj się odbijemy , ale niestety najważniejsze minutki FED o 20 dopiero także nasz WIG 20 dopiero jutro zareaguje ,

qba
Gość
qba

Statystyka Sesji
Akcje GPW Śro, 18 Lis, 15:10

Rosnące: 129 (31.9%)
Spadające: 196 (48.4%)
Bez zmian: 80 (19.7%)

tutaj jest problem , że szeroki rynek a nawet indeks całego rynku nie potwierdza zwrotu na WIG 20

http://stooq.pl/mol/?id=8631 w USA to samo , nie ma szerokości rynku ,

Seweryn
Gość
Seweryn

Qba Ty w ogóle nie rozumiesz giełdy. W Stanach nie ma szerokości od kilku lat bo tam realizują końcową falę supercyklu. Stan taki może trwać latami z uwagi na stopień fali . To nie odwróci się ot tak . Tam wyginie ostatni niedźwiedź zanim spadnie na dobre. U nas w początkowej fazie wzrostu biorą udział duże spółki małe będą dochodzić stopniowo, a gdy małe zaczną euforię będzie to końcowa faza wzrostu. Zobacz MWIG40 na razie spada -0,5% najwięcej rośnie WIG20 0,8% i tu jest 11 rosnących do 9 spadających.

Mariusz Szepietowski
Gość

Mój system właśnie dał sygnał BUY przy 2019 (na FW). Wcześniej od 3 listopada (2082) był na short.

bibi
Gość
bibi

http://stooq.pl/q/a/?s=fw20z1520&i=30&u=17114407
na tą chwile widzę to tak….

gibon
Gość
gibon

oooo kurde,ale Mariusz ma system,hohoho,nawet się nam pochwalił-dziękujemy,dziękujemy

lok
Gość
lok

A ja dziękuję Mariuszowi bez sarkazmu. ☺
Choć nie znając szczegółów raczej na jego systemie się nie oprę.

Tom'as
Gość
Tom'as

To mój system ostatnio się zawiesił a dziś to nawet pokazał error 🙁

qba
Gość
qba

tutaj to są takie cyrki że można boki zrywać , Seweryn który łapie dołki od 7 miesięcy i jak S maja 600 pkt to on załapał się dzisiaj na 14 pkt na L a na stopach ostatnio stracił 50 pkt , takie to są jaja za chwilę minutki FEDu , o 20 , a w grudniu to dopiero zacznie się zabawa a na WIG 20 to żeby w ogóle myśleć o kuonie to musi pójsc 5 fal w góre a potem abc korekta i wtedy być może pójdzie zyskowna 5tka dla L , na dzisiaj pierwszy opór już niedaleko 2043

Mariusz Szepietowski
Gość

Dlaczego „pochwalił”? Nie pisałem tego, by się tu czymś chwalić, sygnał może przecież okazać się fałszywy… Ale skoro pojawił się po 2 tygodnich ciszy (wcześniej były nawet 2 dziennie) to uznałem, że może to być „znak” 😉

Dariusz Bartłomiejczak
Gość
Dariusz Bartłomiejczak

Mariusz nie przejmuj się takimi docinkami, najwyraźniej ktoś zazdrości, że masz system a on musi grac na chybił trafił i na to co mu się wydaje.

Mariusz Szepietowski
Gość

Nie przejmuję się, każdy gra, jak lubi. Ja na wyczucie gram gorzej, niż z systemem (trudność w pohamowaniu emocji), dlatego system gra za mnie.